Sunday, June 1, 2014

GRADUATING ET AL .......


Yesterday ,  here  in  Beirut , I  was  a  part   witness  of  the  145th  graduation  commencement  at  the  American  University  of  Beirut .

The  1531  graduates , donned  in  their  black  robes  and  caps , were  all , as  everywhere else  on  any  university  campus , were  looking  to  a  future , an  uncertain  future , some  thought  of  it  positively  as  some  were  barely  looking  above  the  pessimist  marks ,  the  bottom  line  of  it  all,  is  of course  job  opportunity ,  the  same  story  as  in  any  or  all   graduation  ceremonies  across  the  world  nowadays .
 
Our  latest  student  generations , enticed  and  distracted by  near-constant  text  messaging , and  quick  tweeting  and  Face-book  instant  imagine , will  find  it  more  difficult  to  understand that  ideas  worthy  of   the  name , are  to  be  found  in  larger , more  comprehensive  amalgams  like   paragraphs ,  chapters , essays , and  entire  books , even  blogs .

This  is  exactly  why  our  successful  modern  colleges  and  universities  must  absolutely  aim  to  graduate   students  who  can  be  trained  to function  well  doing  nearly  anything  and  everything  in  post  graduate life ,  and  not  students  who  are  mostly  trained  for  only  specific  tasks and  fixed  and  rigid  methodologies  and  patterns  of  thinking .  Many universities and colleges  nowadays believe they are training their students in real problem solving methodologies et al... , but unfortunately , are still very engraved in old teaching and learning  regressive  methodologies . Mostly due to an  incorrigible  older  faculty  classic  mentality .

Receiving  their  diplomas  ,  such  trained   students  will  be  far  more  prepared  and  confident  to  face  a  rapidly  changing  business  establishment ,  and  a  more demanding  and sophisticated  post  graduate  world .


From  La La  lands  some  quick  observations , inspired  by  the  graduation  ceremonies , thank you all  as  usual .   



 

No comments:

Post a Comment